فرایند تولید ناودانی

페이지 정보

profile_image
작성자 Deanne Street
댓글 0건 조회 61회 작성일 24-09-06 08:34

본문

ساخت ماشین‌آلات سنگین و کامیون‌ها
ساخت اسکلت فلزی بنا
ساخت بادبند، ستون و خرپا در سازه‌های بلند
استفاده از ناودانی برای تجهیزات ترافیکی و ناودانی پایه برای گاردریل‌ها
ساخت درب‌ و پنجره آهنی
کاربرد ناودانی در سیستم‌های پایپ لاین و پایپینگ برای ساخت ساپورت لوله‌ها
استفاده از ناودانی به‌عنوان مهاربند برای ترمیم دیوارهایی که تخریب شده‌اند
ساخت قاب فلزی در تجهیزات صنعتی
جمع بندی نهایی
ناودانی اروپایی را می‌توان به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین انواع فولادی، به شمار آورد. این ناودانی‌ها بر اساس استاندارد اروپایی به صورت UNP تولید می‌شود. یکی از مشخصه‌های بارز این ناودانی، نسبت به ناودانی‌های دیگر، وزن بیشتر آن‌ها است که به ناودانی سنگین نیز معروف هستند. ضخامت و ابعاد این ناودانی نیز بالاتر از ناودانی‌های دیگر است از این‌رو از آن برای ساخت انواع خرپا، ستون و بادگیر در پروژه‌های بزرگ استفاده می‌شود. قیمت این ناودانی همچنین نسبت به استانداردهای دیگر بالاتر است. در واقع قیمت آن، با توجه به این‌که تولید ایران یا خارج است و همچنین مواد اولیه‌ی مورد استفاده در آن، متفاوت است. به عنوان مثال ناودانی اروپایی تولید شده در ایران، اگر با استفاده از روش فابریک ساخته شود، کیفیت بهتر و قیمت بالاتری دارد. حال که با اطلاعات در مورد ناودانی‌های اروپایی آشنا شدید، می‌توانید در مورد خرید آن برای کاربرد موردنظر خود تصمیم بگیرید.

navdoni-1.pngناودانی پرسی
مرحله اول ساخت این مدل، برش دادن ورق با ضخامت مناسب است. در مرحله دوم با کمک دستگاه فرمینگ، ورق برش‌خورده از نقطه مشخصی خم می‌شود تا شکل ناودانی به خود بگیرد.

استفاده در خرپاها به صورت جفت
جهت تولید اسکلت کابین ماشین‌های سنگین مانند تریلر، کامیون و…
کاربرد آن در بادبندها
استفاده به صورت جفتی، جهت ساختن ستون‌ها
استفاده در ساخت تیرها
بررسی ساخت UNP
یکی از عوامل مهم و موثر در تعیین قیمت ناودانی اروپایی، مواد اولیه‌ی آن است. برای ساخت ناودانی بر اساس ضخامت، سایز و وزنی که دارد، نوع و میزان مواد اولیه‌ی ناودانی آن متفاوت است. واضح است هرچقدر مواد اولیه، دارای کیفیت و وزن بیشتری باشد، قیمت تمام شده‌ی ناودانی نیز بیشتر است. از عوامل دیگر، می‌توان به پروسه‌ی روش ساخت و عواملی که به ناودانی طور غیرمستقیم در ساخت ناودانی نقش داشته‌اند اشاره کرد. موارد دیگری مانند نرخ ارز ودلار، تعرفه‌های کمرگ، قیمت فولاد و آهن می‌تواند همانند سایر مقاطع فولادی بر قیمت ناودانی اروپایی نیز تاثیر داشته باشد.

تفاوت ظاهری
در هنگام مقایسه ناودانی سبک و سنگین، یکی از موارد واضح توجه به ظاهری ناودانی می‌باشد. به طور معمول ناودانی سبک دارای بال‌های موازی می‌باشد، در حالی که ناودانی سنگین اغلب بال‌هایی شیب دار با شیب داخلی دارد. علاوه بر این در یک سایز مشخص، ضخامت و عرض بال‌های ناودانی سنگین بیشتر از سبک می‌باشد. نکته دیگری که در مورد ظاهر ناودانی باید به ان توجه داشته باشید این است که انواع ناودانی به دو صورت ساده و مشبک در بازار موجود هستند. نوع مشبک معمولاً از ورق گالوانیزه و به دو حالت گرم و سرد تهیه شده و این نوع از محصولات در بخش‌های مختلفی مانند سازه‌های سبک، برای ساخت قفسه‌های محکم و همین‌طور نصب سنگ به حالت خشک مورداستفاده قرار می‌گیرند. به طور معمول ناودانی‌های مشبک از ناودانی سنگین ساخته می‌شوند. همین‌طور نوع ساده به‌صورت صنعتی و ساختمانی بازهم با استفاده از ورق گالوانیزه شده با روش سرد و گرم تولید می‌گردد. این محصول نیز در سایزهای متنوعی عرضه شده است. ارتفاع محصولات نیز از 30 تا 400 میلیمتر می‌تواند متغیر باشد و عدد آن تا حد زیادی به کاربرد آن مرتب خواهد بود. می‌توان حتی نوع سفارشی آن را نیز در بازار تهیه نمود.inblog-2-1.png

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.