ناودانی اروپایی چیست؟
페이지 정보
본문
فرمول سازی تولید ناودانی
بهبود طراحی غلتک همانند گذشته نیاز به تشکیل واحد تحقیقات در حوزه فلزی دارد. متاسفانه امروزه بسیاری از سوالاتی که در مورد رفتار فلز در کالیبرهای مختلف وجود دارد، به اندازه کافی مورد بررسی و مطالعه قرار نگرفته است. در حال حاضر مطالعات آزمایشی در شرایط تولید به دلیل هزینه بالای مواد، بسیار دشوار است. در هنگام انجام آزمایشات سخت، از فناوریهای رایانهای استفاده میشود که این امر منجر میشود پروندهها و آزمایشات پیچیده را بتوان بررسی نمود.
سایر مشخصات فولاد st37 شامل کیفیت بالا و قیمت مناسب این مقطع است که آن را به یکی از ایدهآلترین گزینههای موجود در ساختمانسازی تبدیل میکند. برای افزایش مقاومت ناودانی سازه در قسمتهای اصلی بنا (مانند خرپا و دهانه)، افزایش تحمل بنا در برابر تنشهای فولادی و کاهش وزن اسکلت فلزی، میتوان از این نوع ناودانی استفاده کرد.
۱. ناودانی نوردی
در این روش، شمش خام حرارت دیده از بین غلتکهای نورد عبور کرده و ضخامت آن کاهش مییابد. ناودانیهای تولیدشده به این روش به نام فابریک معروف هستند.
ساخت انواع سازهها
تولید شاسی تریلرها و کشندهها
تولید انواع چهارچوبهای درب و پنجره
ساخت خرپا و بادبندها
ساخت ستونها و اسکلتهای ناودانی فلزی
ساخت تشکیلات دریایی
ساخت تجهیزات ترافیکی
ناودانیهای آلومینیومی بعد از تولید به روش نورد گرم، در ابعاد ۶ و ۱۲ متری به بازار عرضه میشوند. وزن پایین ناودانی آلومینیوم باعث شده تا از این محصول به صورت گسترده در نمای ساختمان استفاده شود.
تفاوت ناودانی اروپایی با ناودانی سبک
یکی از تفاوتهای بارز این دو نوع ناودانی، اطلاعات درج شده در جدول اشتال بر اساس وزن و ابعاد است. در واقع ناودانی اروپایی، بر اساس اطلاعات موجود در جدول اشتال تولید میشود. در صورتی ناودانیهای سبک تولید شده در ایران، وزن و ابعادی سبکتر از اطلاعات موجود در جدول اشتال دارند. ناودانی اروپایی همچنین در مواردی مانند ضخامت، وزن، نوع استاندارد، کارخانههای تولیدکننده، کاربرد و قیمت با ناودانی سبک تفاوت دارد. با توجه به ضخامت و وزن ناودانی سبک از آن جهت کاربردهایی که نیاز به تحمل وزن کمتری است، استفاده میشود. در مقابل ناودانی اروپایی با توجه به اینکه از مقاومت بیشتری برخوردار است، برای استفاده در کاربردهایی با نیاز به تحمل فشار بالا، مناسب است.
کاربرد ناودانیهای اروپایی
ناودانی یکی از مقاطع پرکاربرد فولادی است که استفادههای فراوانی در صنایع مختلف از آن میشود. با به دست آوردن اطلاعات در مورد ناودانی بهتر میتوانید نسبت به کاربردهای انواع ناودانی شناخت پیدا کنید. ناودانی اروپایی به دلیل ضخامت بالایی که دارد، جهت استفاده در پروژههای بزرگ به صورت تکی یا جفتی مناسب است. در زیر چند نمونه از کاربردهای آن را بیان میکنیم.
مشخصات فنی ناودانی اروپایی
هر ناودانی با توجه به کاربردی که دارد، با مشخصات فنی خاصی تعریف میشود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:
ناودانی فابریک
برای تولید ناودانیهای فابریک در ابتدا شمشهای فولادی در کورههای مشخصی ذوب شده و بعد از آن با اعمال مراحل خاصی به شکل ناودانی در میآیند. امکان تولید این ناودانی به روش نورد گرم یا سرد وجود دارد. در نورد گرم بعد از رسیدن شمش به دمای مشخص آن را از غلتکهای مشخصی عبور میدهند تا شکل مورد نظر در آن ایجاد شود. لازم به ذکر است که ناودانیهای تولید شده به این روش از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیستند. در مقابل به دلیل دادن زمان کافی برای سرد شدن، مقاطع تولید شده به روش نورد سرد شکل بهتر و استحکام بیشتری دارند.
بهبود طراحی غلتک همانند گذشته نیاز به تشکیل واحد تحقیقات در حوزه فلزی دارد. متاسفانه امروزه بسیاری از سوالاتی که در مورد رفتار فلز در کالیبرهای مختلف وجود دارد، به اندازه کافی مورد بررسی و مطالعه قرار نگرفته است. در حال حاضر مطالعات آزمایشی در شرایط تولید به دلیل هزینه بالای مواد، بسیار دشوار است. در هنگام انجام آزمایشات سخت، از فناوریهای رایانهای استفاده میشود که این امر منجر میشود پروندهها و آزمایشات پیچیده را بتوان بررسی نمود.
سایر مشخصات فولاد st37 شامل کیفیت بالا و قیمت مناسب این مقطع است که آن را به یکی از ایدهآلترین گزینههای موجود در ساختمانسازی تبدیل میکند. برای افزایش مقاومت ناودانی سازه در قسمتهای اصلی بنا (مانند خرپا و دهانه)، افزایش تحمل بنا در برابر تنشهای فولادی و کاهش وزن اسکلت فلزی، میتوان از این نوع ناودانی استفاده کرد.
۱. ناودانی نوردی
در این روش، شمش خام حرارت دیده از بین غلتکهای نورد عبور کرده و ضخامت آن کاهش مییابد. ناودانیهای تولیدشده به این روش به نام فابریک معروف هستند.
ساخت انواع سازهها
تولید شاسی تریلرها و کشندهها
تولید انواع چهارچوبهای درب و پنجره
ساخت خرپا و بادبندها
ساخت ستونها و اسکلتهای ناودانی فلزی
ساخت تشکیلات دریایی
ساخت تجهیزات ترافیکی
ناودانیهای آلومینیومی بعد از تولید به روش نورد گرم، در ابعاد ۶ و ۱۲ متری به بازار عرضه میشوند. وزن پایین ناودانی آلومینیوم باعث شده تا از این محصول به صورت گسترده در نمای ساختمان استفاده شود.
تفاوت ناودانی اروپایی با ناودانی سبک
یکی از تفاوتهای بارز این دو نوع ناودانی، اطلاعات درج شده در جدول اشتال بر اساس وزن و ابعاد است. در واقع ناودانی اروپایی، بر اساس اطلاعات موجود در جدول اشتال تولید میشود. در صورتی ناودانیهای سبک تولید شده در ایران، وزن و ابعادی سبکتر از اطلاعات موجود در جدول اشتال دارند. ناودانی اروپایی همچنین در مواردی مانند ضخامت، وزن، نوع استاندارد، کارخانههای تولیدکننده، کاربرد و قیمت با ناودانی سبک تفاوت دارد. با توجه به ضخامت و وزن ناودانی سبک از آن جهت کاربردهایی که نیاز به تحمل وزن کمتری است، استفاده میشود. در مقابل ناودانی اروپایی با توجه به اینکه از مقاومت بیشتری برخوردار است، برای استفاده در کاربردهایی با نیاز به تحمل فشار بالا، مناسب است.
کاربرد ناودانیهای اروپایی
ناودانی یکی از مقاطع پرکاربرد فولادی است که استفادههای فراوانی در صنایع مختلف از آن میشود. با به دست آوردن اطلاعات در مورد ناودانی بهتر میتوانید نسبت به کاربردهای انواع ناودانی شناخت پیدا کنید. ناودانی اروپایی به دلیل ضخامت بالایی که دارد، جهت استفاده در پروژههای بزرگ به صورت تکی یا جفتی مناسب است. در زیر چند نمونه از کاربردهای آن را بیان میکنیم.
مشخصات فنی ناودانی اروپایی
هر ناودانی با توجه به کاربردی که دارد، با مشخصات فنی خاصی تعریف میشود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:
ناودانی فابریک
برای تولید ناودانیهای فابریک در ابتدا شمشهای فولادی در کورههای مشخصی ذوب شده و بعد از آن با اعمال مراحل خاصی به شکل ناودانی در میآیند. امکان تولید این ناودانی به روش نورد گرم یا سرد وجود دارد. در نورد گرم بعد از رسیدن شمش به دمای مشخص آن را از غلتکهای مشخصی عبور میدهند تا شکل مورد نظر در آن ایجاد شود. لازم به ذکر است که ناودانیهای تولید شده به این روش از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیستند. در مقابل به دلیل دادن زمان کافی برای سرد شدن، مقاطع تولید شده به روش نورد سرد شکل بهتر و استحکام بیشتری دارند.
- 이전글зат есім ағылшын тілінде - зат есім ағылшын тест 24.09.06
- 다음글мақта қыз ертегісі текст - мақта қыз кейіпкерлері 24.09.06
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.